HTML

Bödi keleten

Friss topikok

Kedves olvasóim!

Nos a hétvége mindkét napján sikerült a város gyakorlatilag egyetlen látványosságát megközelíteni, elmerülni a forgatagban. Volt is meglepetésben részem. Igaziból tegnap volt a nagyobb túra, ma csak egy kicsike. Igen ma is mindenképp le kellett mennem, mert volt egy rész, amit nem találtam meg tegnap, egy ilyen pincében lévő terület, és egy nagy acél ajtó, mondhatni kapu azért gyanús volt, de nem tudtam elképzelni miért is nem volt nyitva egy egész rész... Szóval megbizonyosodni arról, hogy jól emlékszem, és igen ott is van egy kis rész, ezért ma is arra kellett járnom. Ja meg kaját is könnyebb ott lent vásárolni, mint itthon főzőcskézni.

Ja és hogy miért gondoltam olyan fontosnak ezt a részt? Mert itt találtam - még decemberben ilyen kis kézműves gyöngyös, díszes meg ilyesmi alkatrészeket. Vásároltam is egy nagyon szép gyöngyből a Varrókörnek (http://www.meska.hu/UserProfil/index/75914).

Na de a mai bejegyzésnek nem ez lesz a lényege.

Szóval ez a bazár gyakorlatilag a város egyik negyede. Van egy fő utcája, több mellék, és minden féle egyéb kis sikátorok és átjárók. Az első komolyabb tájékozódási pont a bazárban számomra is egy kis híd volt, merthogy a fő utca alatt megy el itt egy kereszt utca.

Hogy- hogynem alakult ez történelmileg erre a területre telepdtek az élő állatokkal kereskedők. Hogy milyen állatok is vannak itt mint élő állat? Ugye disznó az nincs. A marhát ide behozni nagy marhaság lenne. Egyéb patásat is (birka, kecske ...)

Szóval maradnak a szárnyasok. Igen a tyúk, a pulyka, a gyöngytyúk, a kacsa és egyéb szárnyas baromfi. Szerencsétlenek itt várják ketrecben vagy összekötött lábbal, hogy közelebb kerülhessenek a fazékhoz. Mit ne mondjak eléggé szagos a környék. Eddig ha lehetett el is kerültem ezt a környéket a nazális attak miatt.

De tegnap kivételt tettem, nem ortájéki dugulás miatt, hanem valahogy nem éreztem annyira kellemetlennek a szagokat. Ja és hajtott a kíváncsiság is.

A következőket láttam:

Az egyik sarkon egy kalitkás árus körül csoportosult jópár férfi. Érdekes, fekete alapon fehér és színes pöttyös madarantyúk voltak a kalitkában. Verébnél nagyobbak, de galambnál kisebbek. Nagyon sokan voltak, szeritnem az állatvédőknél kiverné a biztosítékot. (Más kérdés, hogy egy ÁNTSZ is megnyalná mind a tíz újját egy szemle után bármelyik helyi étkezdében...)

Szóval állt ott egy csomó férfi és nézték a madarakat. Az egyik férfi (szépen felöltözött, fehér ing, nyakkendő, öltöny) adott valamennyi pénzt az árusnak, erre az fogott két madarat, és kivette a kalitkából, és elengedte őket. A fizető férfi pedig nézett utánuk, és mintha megkönnyebbült volna. Aztán még sokszor utánuk nézett. Nem tudom mi ennek a vallásos háttere, de majd próbálom kideríteni...

Erről a helyről nem akartam fényképezni, nem tudtam mennyire intim ez a helyzet, még a nagy vásári forgatag ellenére is.

Aztán beljebb mentem a híd alá, jobbra-balra mindenféle madarak kalitkákban, papagájok, meg minden féle pintyek. Van amikor itt is árulnak étkezési célú madarakat is.

Az egyik kalitka tetején pedig egy lekötött fejű sólyomot láttam. Na ezt meg is kérdeztem lefotózhatom-e. Persze nem volt gond belőle. Mondjuk már bánom, hogy az árát nem kérdeztem meg.

Azonban ahogy figyelgettem ott az árusnál a kalitkákat, az egyikben egy szép nagy sasmadarat láttam. Na ezt már nem kérdeztem meg, csak lefotóztam.

Sólyom.JPG

sas 01.JPG

Ezt követően még császkáltam össze-vissza, már kb vége is volt a bazárnak, mikor egy ilyen külső utcáról befordulok a bazár felé, és mit látok? Két pasi beszélget egy állatkereskedés előtt, és az egyik hóna alatt ott van egy sas, szeritnem ugyan az, mint amit a kalitkában láttam. Na ezt nem hagyhattam ki, kértem a pasit, hadd fotózzak. Persze meg is engedte, fényképeztem is, kedves volt az ember, produkáltatta is a madarat rendesen. De volt olyan is, hogy csak némán bámultam, és nem hittem a szerencsémnek...

Na hát tegnap ilyen madaras élmények értek a bazárban.

De mint írtam, mára sem tudtam jobb programot, mint megkeresni azt a kézműves cuccokat is rejtő alsó bugyrot. Szóval ma is arra jártam, ma is Feri kollégával. Meséltem neki, miket láttam előző nap (előző nap Ő ekkor már hazatért), és felkeltettem az érdeklődését.

Mondjuk ma nem láttunk semmit sem azokból amit tegnap, nem volt madárreptetés, és a sas ugye lekelt, és valószínű a sólyom is. De egyet fordulva a zöldséges rész felé mit találtunk. Kérem tisztelettel öt darab falimngó fagyoskodott ott az aszfalton. Stílusosan egy sötét rózsaszín lavórban volt nekik víz kitéve.

Nos erre azt gondolom, hogy ezt már csak pingvinnel lehet íberelni...

Levezetésként ideteszek még pár képet, tyúkokról, melyek egy része a bazárban másik része, a szabadok itt a telepen kerültek lencsevégre, illetve hamarosan a fazékba. Kicsit eltérnek az otthoniaktól, ezért gondolom tán nem érdektelen.

A pingvinekre még várok, esetleg addig telepítek linuxot, de egy biztos:

Folyt. köv...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boedi-keleten.blog.hu/api/trackback/id/tr325753201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása