HTML

Bödi keleten

Friss topikok

Kedves Olvasóim!

Már megint jó sok idő eltelt a legutóbbi bejegyzésem óta. Közben voltam otthon nem egészen 10 napig. Siettem volna vissza, hogy a Newroz fesztiválra, a kurd (és egyben a perzsa) újévre visszaérjek, de a repülőjáratok telítettsége miatt nem sikerült. Úgyhogy ezzel a beszámolóval adós maradok. Ha egyáltalán majd jövőre módom, és el tudom készíteni, akkor magtudjuk milyen is ez...

De térjünk vissza a címben szereplő helyre. Mint az a poszt címében olvasható, ez nem más, mint egy kis galéria. Hol is van ez? Nem nehéz kitalálni, mert szabadidőm jelentős részét itt töltöm. Igen kérem a hely a bazárban van.

Nem újkeletű a történet, már február hetedikén felfigyeltünk rá, de akkor csak masszív zárt kaput találtunk. Kérdeztük a környéken lévő árusokat, mikor, hogy van nyitva, de sajnos nem sikerült eltáncsolni a kérdést. Szerintem akkoriban említettem is valamelyik posztban. A kordokumentumok hitelessége miatt itt van az akkor készített néhány képecske.

A galériával kapcsolatos élmények második felvonása március elsején történt. Ekkor csak magam voltam, nyitott kaput találtam, be is mentem nagy bátran. Embert nem találtam, de az udvaron gondoltam nyugodtan kiélhetem a fényképezés iránti szenvedélyemet. Igen az udvaron, mert hogy ez korábban egy családi ház volt, a kurd nép híres szülötte Ibrahim Ahmad szülőháza volt ez a házacska.
Róla itt lehet olvasni, angolul :

http://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_Ahmad

A bátyó egyébként jogász, politikus volt, és mellette író, novellista, és alapított egy kurd irodalmi folyóiratot.

Szóval március nyolcadikán bejutottam, volt is egy kedves ember, akivel tudtam beszélgetni, és beengedett a kiállító termekbe, annak ellenére, hogy nagyon átrendezés alatt volt az egész galéria. Érdekes volt egyedül lézengeni a műalkottások között.

De nézzük is először mi volt az udvaron látható:

Első körben egy almát szóró bomba, de mégsem gránátalma.

gránát_bomba alma_cr.jpg

Aztán volt ott egy törött lábú lányszobor, de gyanítom, ez elébb volt lányszobor, aztán utóbb lett törött lábú...

P3018523_cr.jpg

 

  És a bejáratnál ilyen gyönyörű küszöbön kellett keresztülmenni.

P3018541_cr.jpg

 Az udvarról egy lépcső vezetett a fent lévő öt kiállítóterembe. Itt meglehetős összevisszaságban volt mindenféle festmény és kis térplasztika (szobor). Azért fényképeztem párat. Mint már írtam a galéria épp átrendezés alatt állt, a rendezetlenség ennek volt köszönhető, a fogadtatás viszont ennek ellnére szívélyes volt.

A festmények:

 A szobrok:

Nos aztán mikor legutóbb arra jártunk (tegnap), újfetn tárt kapukat találtunk.

00016.jpg

Enyhe festék szag terjengett, ennek oka, hogy egy fiatalember épp valami ablakkeretet festegetett.

Az udvaron még mindig ott van a alma bomba, de a tavaszt jelzendő egy szép virág is.

Volt egy idősebb úr is, és nagy kedvességgel felengedtek a fenti kiállítótermekbe. Ezek persze nem voltak túl nagyok, amolyan régi parasztház szobáinak megfelelő méretűek. Most inkább a festmények voltak túlsúlyban, egy két szobor-térplasztika volt csak a kollekcióban, egyet tennék most közzé:

 Az üzenetét sajnos még nem sikerült megfejteni, valamilyen német nyelvű könyv volt behuzalozva.

A festmények között több is volt, ami nagyon mély hatással volt rám:

Az idős kurd asszony portréja például nagyon erős volt, de a Klimt utánérzés is nagyon tetszett.

Volt néhány a síkból kiterjedő, tehát nem festmény, de nem is szobor, hogy művészetileg mi a megnevezése, azt sajnos nem tudom. Íme itt vannak:

A felső rész bejáratán a gyönyörű küszöbön át az udvarra értünk vissza.

00033.jpg

Leérve visszanéztem:

OK. rendben van, ugyan az, csak próbálgatom az új objektívemet.

Most az alsó terembe is sikerült bejutni, innen egy alkotás sarkallt a megörökítésre:

00037.jpg

Talán visszajön az elképesztő sokszínűség, amit sikerült erre a felületre felvinni...

Búcsúzásként még beköszöntünk a mázoló (festő) embernek, aki jelzett, hogy várjunk. Gyorsan elszaladt, és két szépen kivitelezett, angol nyelvű, a jelenlegi kiállításról szóló katalógust nyomott a kezünkbe. Kérdeztünk belépti díj vagy a katalógus árának megfizetéséről, de határozott nemet hallottunk, szóval komoly megköszönés és meghajlás közepette távoztunk.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boedi-keleten.blog.hu/api/trackback/id/tr675883727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S99 2014.04.17. 23:16:39

Dombormű, amit nem tudtál, általában így hívják. Mármint a falon lévő se nem festmény se nem szobor.
süti beállítások módosítása